Elektronik Pazarlama Yöntemleri.
İnternet;
kullanılmaya başlandığı andan itibaren sağladığı avantajlar, sunduğu olanaklar ve kendine
has özellikleri ile bir devrim yapmıştır. Bu da işletmelerin, pazarlamacıların ya da girişimcilerin
klasik pazarlama yöntemlerini, internetin sunduğu imkânları kullanarak farklı pazarlama teknikleri
geliştirmelerine olanak sağlamıştır
İşletmelerin internet vasıtasıyla kendilerini duyurabilmek için kullandıkları yöntemler şunlardır:
Arama Motoru ile Pazarlama:
Arama motorları, adresi bilinmeyen ancak aranan bilgiye kolayca ulaşmayı
sağlayan araçlardır. Gittikçe artan bilgi yoğunluğu nedeniyle aramalarda istenilen sonuca ulaşmak
bazen zorlaşır. Özellikle de işletme adının bilinmediği durumlarda işletmeye ulaşmak tamamen tesadüf
olacaktır.
Bu yöntem ücretli arama sonucu ile hedef kitleye ulaşmayı sağlar. Sponsor olarak adlandırılan bu
bağlantılar, arama sonuçlarının en üstünde bulunur.
Görüntülü Reklam ile Pazarlama:
Bu yöntemde pazarlama; web sitelerinin üst ya da orta kısımlarında
bulunan bannerlar, bağlantılı metinler (link), sayfaların kenar çubukları veya sayfanın herhangi bir
bölümünde renkli animasyon ve kısa video şeklinde kullanılan afişler ile yapılır.
Üyelik, Referans, Ödül Sistemleri:
Devamlı müşterilere, yeni gelenlere, referansla yapılan üyeliklere
indirim yapma ya da hediye çeki şeklindeki ödüllendirmeler; kişileri ilgili siteye çekebilir ve
satışları artırabilir.
E-Posta ile Pazarlama:
Bu yöntem müşteriye doğrudan ulaşabilme imkânı sunduğu için ideal bir reklam
ve pazarlama aracıdır. Potansiyel müşterilere; şirket haberleri, yeni ürünler ve kampanyalar,
sepette unutulan ürün bildirimi ve yeniden pazarlama gibi konuları içeren e-postalar göndererek
ulaşmayı hedefler.
Burada dikkat edilmesi gereken en önemli unsur, oluşturulan içeriklerin spam (istenmeyen e-posta)
kategorisine girebilecek nitelikte olmaması ve çok sık gönderim yapılarak tüketicinin rahatsız edilmemesidir.
Etkili Pazarlama:
Ürün, belli sayıda kitlesi olan güvenilir ve etkili insanlara (bloggerlar, sosyal medya
kullanıcıları, ünlüler, içerik üreticileri ve influencerlar) ulaştırılır. Bu yöntem sayesinde internetin
olduğu herhangi bir yerden oluşturulan içerik, canlı yayın, blog, video veya resim gibi paylaşımlarla
birçok kişiye aynı anda ulaşılır.
Ortaklık:
Bu yöntemle e-ticaret yapanlar; site ya da sayfalarında yaptıkları yorumlar, kıyaslamalar
ve özellikle ürünler üzerinden birbirlerine yaptıkları yönlendirmelerle akışı hareketlendirir. Ortaklar,
aralarındaki anlaşmaya göre yapılan satışlar üzerinden komisyon alır.
İzinli Pazarlama:
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla yayınlanan reklam sayılarında büyük bir artış
olmuştur. Geliştirilen bu yöntemle tüketiciler, istenmeyen reklamlarla sürekli karşılaşmak yerine tamamen
kendi istekleriyle ve ilgi alanlarına uygun olarak hazırlanmış anket ve form uygulamalarını kullanarak katılabilir
Sosyal Medya Pazarlaması:
Sosyal medya platformları kullanılarak yapılan ürün veya hizmetin pazarlanmasıdır.
Ürün veya hizmetle ilgili içerik oluşturulup paylaşım yapılarak tanıtım ve satış gerçekleştirilir.
Viral Pazarlama:
Bu yöntem adını virüslerin yayılma şeklinden almıştır. Aynı virüslerin davrandığı gibi uygun
şartlar sağlandığı takdirde hızlı bir şekilde birçok kişiye ulaşabilir. Kitle paylaşımı şeklinde gerçekleştirilen
düşük maliyetli bir pazarlama aracıdır.
Ürün ya da hizmet ile ilgili gerçek kullanıcılar ya da firmalar;
Üretilen resim, video, animasyon ya da kısa
ifadelerin içinde açık veya gizli bir şekilde reklamların eklenmesiyle içerik oluşturur. Bu içerikle paylaşılan
mesaj ilgi çekici, aynı zamanda da başkalarının da paylaşabilmesi için teşvik edici olmalıdır. Üretilen içerikler;
video paylaşım siteleri, sosyal medya platformları ya da e-posta gibi yöntemlerle paylaşılır. Pazarlamanın
viral olarak adlandırılabilmesi için paylaşımların sadece hedef kitle tarafından değil halk tarafından da paylaşılması
gerekir.