E-Ticaret Altyapı Seçimi
Firma ya da girişimcilerin altyapı ihtiyaçlarını karşılamak için tercih ettikleri yöntemler aşağıda belirtilmiştir.
Satın Alma:
Firma, ihtiyacına göre bu altyapıyı tamamen kendisi oluşturabilir. Bu amaçla gerekli donanımları satın alır.
İhtiyacına göre bu donanımları yönetecek, gerekli mobil uygulamaları, sayfaları ve programları yazacak, ağ yapısını
oluşturacak teknik personeli işe alabilir. Başlangıçta çok maliyetli gibi görünen bu durum zamanla kendini amorti eder.
Firma bu şekilde, bir yere bağımlı olmadan gereken düzenleme ve güncellemeleri hemen uygulayabilecek bir ekibe sahip olur.
Firma, müşteri, ürün ya da satışlarla ilgili bütün verilere sadece firmanın yetkilendirdikleri ulaşabilir. Genellikle
büyük ölçekli firmaların tercihi bu yönde olmaz.
Kiralama:
Girişimciler; web sayfaları ya da mobil uygulamaları, ürün, stok, müşteri takibi vb. için gerekli yazılımları,
bunların barındırıldığı sunucu ve bağlantıları bu hizmetleri sağlayan firmalardan kiralayabilir. Firmanın burada hiçbir
teknik personele ihtiyacı olmamaktadır. Gereken bütün destek, altyapı hizmetini veren firma tarafından sağlanır. Buradaki
en büyük problem, altyapı hizmetinin alındığı firmaya bağımlı kalınması durumudur. Orta ölçekli firmalar, çok yatırım yapmadan
kendisine ait bir ortama sahip olabilecekleri bu yöntemi tercih etmektedir
Pazar Yerlerine Üyelik:
Küçük girişimcilerin daha fazla tercih ettiği, satın alma ya da kiralama gerektirmeyen sanal mağazacılık
kavramı mevcuttur. Burada gereken bütün teknik altyapı, donanım ve yazılımlar sanal mağazacılık yapılmasına imkân veren pazar
yerleri tarafından sağlanır. Girişimci, pazar yerlerinde mağazasını oluşturur, ürünlerini yükler, ürünlerinin satışını ve teslimatını
yapar. Pazar yeri burada bütün teknik işlemlerden sorumludur ve bu organizasyonun sağlıklı bir şekilde yürütülmesini sağlar.
Mağaza sahibi bütün girişimciler de sattıkları ürün başına komisyon öder.