Uygun Kategorilerin Oluşturulması
Sosyal medyada paylaşılan içeriklerin çeşitli kategorileri vardır. Sosyal medya içerik planı hazırlanırken dijital
marka profiline uygun içerik kategorileri seçilmelidir. Seçilen kategorinin özelliklerine uyan tasarım ve içerik
hazırlanıp paylaşılmalıdır. Sosyal medya içerik kategorileri şöyle sıralanabilir:
Metinsel İçerikler:
Yazım kurallarına uygun, akıcı, çok uzun olmayan ve anahtar kavramlara vurgu yapılmış özelliklere
sahip içerikler (liste, açıklama, blog, tanıtım, rehber vb.) olmalıdır.
Görsel İçerikler:
Hem ilgi çekici hem de tasarım kurallarına uygun, hedef kitleyi kısa sürede yakalayabilen özelliklerde
[resim, fotoğraf, video, afiş, infografik (bir bilgiyi grafik ve görsellerle anlatan içerik) vb.] olmalıdır.
Reklam ve Tanıtım İçerikleri:
Verilmek istenen mesajı yalın ve etkili bir şekilde veren, merak uyandıran özelliklerde
(bülten, broşür, e-posta içerikleri vb.) olmalıdır.
Uzman Yardımı:
Hedef kitlenin faydalanabileceği şekilde ve özellikte içerikler (reklam, planlama, strateji vb.) uzmanlar
tarafından hazırlanmalıdır.
Güncel İçerikler:
Sosyal medya etkileşimini artırmaya yönelik, güncel, doğrulanmış, özet içerikler (haberler, bilim,
teknoloji, spor ve sanattaki gelişmeler vb.) olmalıdır
Etkileşimli İçerikler:
Sosyal medya hesabı takipçisini artırabilecek, hedef kitlenin memnuniyetini sağlayabilecek,
markayı doğru temsil etmeyi sağlayacak içerikler ( soru-cevap, beğeni toplama içerikleri vb.) olmalıdır.
Özel Gün İçerikleri:
Hedef kitlenin ve toplumun değerlerine uygun kutlama ve anma içerikleri (belirli gün ve haftalar) olmalıdır.