İçerik Planı Takviminin Hazırlanması

Sosyal medya içeriklerinin yayınlanması aşamasına gelindiğinde öncelikli olarak dijital marka profili oluşturulur. Sonraki adımlarda hedef kitle özellikleri, kullanılacak sosyal medya platformları ve bu platformlarda tercih edilecek sosyal medya araçları belirlenir. Sosyal medya içeriğinin uygun kategorisi de ortaya çıktıktan sonraki işlem içerik planı için uygun bir takvim hazırlanmasıdır. İçerik planı takvimi hazırlanırken işlem basamakları şöyle sıralanabilir:


İçerik Yayınlama Sıklığı ve İçerik Sayısı Belirleme

İçerik yayınlama sıklığı ve içerik sayısı belirlenirken şu sorulara cevaplar verilmelidir:

• Yayınlanacak içerik ne kadar iş gücü gerektiriyor?

• Markanın dâhil olduğu sektörün beklediği paylaşım sıklığı ve sayısı nedir?

• Hangi aralıklarla paylaşım yapılırsa hedef kitlenin beklentileri karşılanır?

• Paylaşım sıklığı ve sayısı, dijital marka stratejisinde belirlenen hedeflere uyuyor mu?


İçerik Konusu ve Konuya Uygun İçerik Türü Belirleme

Dijital marka stratejisi dikkate alınarak yayınlanacak içeriklerin türü ve konu kapsamı belirlenmelidir.


İçeriğin Uyandıracağı Düşünce ve Duyguları Kararlaştırma ve İçeriği Oluşturma

Yayınlanacak içeriğin eğlendirici bir özelliği mi olmalı yoksa bilgi verici türde mi olmalı? Bu durum önceden belirlenmeli ve içerik buna göre oluşturulmalıdır.


İçerik Yayın Zamanı Belirleme

Paylaşılacak içeriğin gün, hafta ve ay bazında yayınlanma tarih ve saatleri belirlenmelidir. Ayrıca dijital markaya özgü yapılması istenen periyodik paylaşımlar varsa bu paylaşımlar için de bir planlama yapılmalıdır.


İçeriğin Yayınlanacağı Sosyal Medya Platformu

Bir dijital markanın birçok sosyal platform hesabı olabilir ancak bazı paylaşımların tüm sosyal medya platformlarında paylaşılması gerekmez. Planlanan içeriğin hangi sosyal medya platformlarında paylaşılacağı ihtiyaca göre belirlenmelidir