2 Hedef Kitle ile İletişim

Sosyal medyanın pazarlamada kullanılmadığı eski dönemlerde, bir ürün ile ilgili kampanyayı duyurmak için büyük bir kitleye ulaşmak şimdiki kadar kolay değildi. Günümüzde sosyal medya platformları sayesinde, yüksek reklam harcamaları yapmadan çok sayıda potansiyel müşteriye tanıtım ve pazarlama yapmak imkânı doğmuştur. Bu durum, hedef kitle ile iletişimin olumlu yönde ilerleyebilmesi için dikkat edilmesi gereken çok önemli noktalar olduğu gerçeğini değiştirmez. Öncelikli olarak daha önce de bahsedildiği gibi hedef kitlenin çok iyi analiz edilmiş olması gerekir. Hedef kitlenin bulunduğu yaş grubu, cinsiyeti, sosyo-kültürel ve ekonomik durumu, beğenileri ve beklentilerini iyi şekilde tanımak gerekir. Bu analiz, yapılacak tanıtım ve pazarlama etkinliklerinin amacına ulaşmasını sağlamakta oldukça önemlidir. Bunun dışında içerik hazırlama ve yayınlama, tanıtım yapma, satış süreçlerini yönetme, müşteri memnuniyetini değerlendirme, sorun çözme ve sosyal medyanın gerektirdiği uluslararası, ulusal ve yerel hassasiyetlerle ilgili popüler konu başlıklarında içerikler (örneğin doğal afetlerle ilgili geçmiş olsun dilekleri) paylaşma hedef kitle ile olumlu iletişim oluşmasını sağlar. Dijital markanın güvenilirliğinin sağlam temellere oturtulması için müşteri ile olumlu iletişim kanalının oluşması çok önemlidir.