Sosyal Medya Analizi

Dijital marka profilinin dışarıdan bir gözle izlenmesi ve raporlanması, görülemeyen hata ve eksikliklerin giderilmesi ya da müşteri beklentilerine cevap verilmesi açısından önemlidir. Bu amaçla dijital markaların sosyal medya hesaplarını izlemek, incelemek, etkileşimleri sınıflandırıp raporlar ve grafikler hâlinde marka yöneticilerine sunmak üzere çalışan kuruluşlar vardır. Bu kuruluşların verdiği “sosyal medya analizi” hizmeti analiz edilecek markaların beklentilerine göre farklılıklar gösterebilir. Örneğin bazı markalar günlük detaylı analiz, raporlama ve stratejik rehberlik beklentisi içindeyken bazı markalar da sadece aldığı etkileşimli içerik sayılarını ve coğrafi bölgelere göre dağılımlarını aylık olarak bilmeyi yeterli görür. Burada önemli olan dijital marka stratejisinin gerektirdiği sosyal medya analizi profilinin hangisi olduğuna karar vermektir.


Sosyal medya analizi hizmeti alınabilecek web siteleri ya da mobil uygulamalar oldukça çeşitlidir. Burada önemli olan marka bazında bu hizmetin kapsamına ve bu hizmet için ayrılan bütçeye karar vermektir. Sonrasında internet arama motorları üzerinden yapılacak basit bir arama ile birçok farklı seçenek sunan sosyal medya analizi şirketi ile karşılaşılır.