E-TİCARETTE PAZARLAMA AŞAMALARI

İnternetin yaygınlaştığı özellikle de mobil internet kullanımının ve mobil uygulamaların hayatın bir parçası olduğu günümüzde, internet üzerinden alışveriş yapmak gittikçe artan bir eğilim hâline gelmiştir. Bu durum para kazanmak isteyen kişilerin sermayesi ve şartları çok düşük bile olsa hemen ticarete atılmasını tetiklemektedir. Her gün onlarca hatta yüzlerce girişimci bu sektöre dâhil olurken bir o kadar sanal mağaza da kapanmaktadır


E-ticaret, fiziki mağaza açmak kadar hatta daha da ciddi yaklaşılması gereken bir sektördür. Yeteri kadar araştırma yapılmadığı, risklerin belirlenmediği, hedef kitleye hitap edecek şekilde yeterli tanıtım ve pazarlama taktiklerinden faydalanılmadığı takdirde istenmeyen sonuçlarla karşılaşılabilecek bir sektördür. Birçok girişimci hemen satış yapabilmek, hızlı bir şekilde referans oluşturabilmek ve diğer satıcılarla rekabet edebilmek adına genellikle fiyatları aşağı çekmekte, daha ucuza satış yaparak dikkat çekmeye çalışmaktadır. Ancak bu durum çoğu işletmeyi zarara sürüklemekte ve daha bir yılını bile tamamlamadan batan girişimlerle sonuçlanma riskini ortaya çıkarmaktadır.


Bu nedenle belirlenen hedeflere nasıl ulaşılacağı, hedef kitlenin kimlerden oluşacağı, tanıtım ve pazarlama stratejilerinin nasıl olacağı, maliyetlerin neler olacağı ve nasıl finanse edileceği gibi konularda uzun vadeli bir başarı yakalamak için mutlaka bir planlamaya ihtiyaç duyulur.